След десет години

Posted on Updated on


Минаха много години от как една книжка надникна да види света. Събитията така се завъртяха, че едва днес се оказа възможно.

Съдбата реши първата ми книга да е друга.

Оставих чувствата в първата стихосбирка сурови. Така го чувствам. Не искам да са съвършени като ритъм, рими и изказ.

Нека бъдат грапави и недодялани. Това бях аз тогава, предишната аз.

Един стих може да е съвършен като форма, но празен от вътре. Да, хората харесват цялостните съвършени неща, но аз не искам да харесват моите.

Може да е странно. Но аз така чувствам нещата. Ако някой успее да стигне въпреки това до истинската горчива или неземно сладка същност – значи съм била права.

Стихосбирката се казва С мастило от сълза . Наистина не пишех, просто сълзите попиваха по листите, през онези дни плачейки – дишах. Само така бе възможно да продължа да живея. Тогава ми се струваше безсмислено, но днес знам, че всяка сълза е изпълнена с дълбок смисъл. Сълзите бяха много и стиховете от този период са много повече от включените в книжката. Защо точно тези – не знам. Така е трябвало явно. Ние знаем повече, отколкото си мислим, че знаем. Опитвах да плувам срещу течението – успявах, дори бях удовлетворена -но не бях щастлива. Днес разбрах, че да се носиш по реката безметежно, е мъдро – затова реката тече – част от кръговрата.

Като да се носиш по реката не е едно и също с това да се носиш по инерцията. Инерцията се върти във кръг, омагьосан, деструктивен, деградираш личността. По това може да се познае – по резултатите и по чувството. Кръговрата е хармония. Хармонията е щастие.

new-2

Вашият коментар

