Вяра

Posted on


Всеки вярва в нещо. Дори невярващите. Хората се разделят и свързват с това в което вярват.
Аз вярвам в Бог.
Вярвам от дете. Никой не ме е карал да вярвам, не ми е казвал как да го правя. Дори ми забраняваха да го правя.
Но аз усещах присъствието му и живеех с Него.
Но се предадох, пречупих се, „пораснах“. Отдалечих се от това, което чувствах и носих, и то се отдалечи от мен.
Вече знаех толкова много, можех да си обясня с научни доказателства всичко. Но защо това не ме направи по-щастлива, а напротив….
ден след ден ставах все по-тъжна, по-самотна, по-неудовлетворена…
Знаех защо е така, но толкова се бях отдалечила и отвикнала с онова присъствие, което будеше в мен спокойствие и радост….че ме делеше бездна.
…И се отдалечявах със светлинна скорост от Него…

Но колкото повече ме обгръщаше непрогледния мрак, толкова по-силно се открояваше искрицата светлина, тлееща в мен.
Знаех, че е достатъчна и посягах към нея цяла безкрайност безднадеждно….
Завръщането беше трудно.
Но се завърнах.
Неочаквано, по неочакван начин.
Когато се случи това за което човек мечтае, първата му реакция е „че не може да повярва“….
Искал, опитвал, направил всичко възможно и невъзможно…..не може да повярва, че е успял…..
Върнах своята вяра във време на безверие. Във време, когато всеки вярва по различен начин, ми помогнаха хора с различна от моята вяра.
Но вярата е само една. В каквито и дрехи да я облечем, ние не можем без нея.
Тя е светлината в нашия живот.

След всичко, което преживях ми е странно как хората спорят: Как трябва да се вярва, как човек трябва да отправя молитва и да благодари….
Може по един единствен начин: От сърце и душа….

Вашият коментар

