Копнеж по свобода

Posted on Updated on


Исках да съм свободен. Зорко бдях да не попадна в заблуда или да се поддам на изкушение. Но се заблуждавах, а страстите ме разяждаха отвътре.
Стана непоносимо, и им се отдадох. Мислех си, ще ще се наситя и те ще си отидат. Но те ставаха все по-силни, надминах собствените си страсти, и открих че нямат край. Чувствах се свободен. Но се заблуждавах. Робувах на страстите си и те властваха над мен.
Да спра – нямах сили. Но се заблуждавах. Намерих сили и овладях нечовешките страсти. Бях горд. Бях свободен. Но се заблуждавах.
Аз съм просто човек. Идеала за свобода, е илюзия. Човек винаги зависи от нещо и в това е част от същността да си човешко същество.
Не ме вълнува дали съм свободен. Не ме вълнува каква поредна илюзия ме заслепява . Не ме интересува на какво и как робувам.
Следвам поривите си. Следвам сърцето си. Следвам съвестта си.
Страстите не изчезнаха, но вече нямат сила да ме владеят. Горят със укротен светъл пламък.
Заблудите не ме заслепяват, върнаха ролята си на красиви фокуси , изпъленни от умел илюзионист.
Щастлив съм – и бавно отипавам от тази невероятно сладка илюзия.

Й. Богомилова

Вашият коментар

